Σάββατο, 14 Φεβρουαρίου 2015

Ε ρε «ατζέντα» που σας χρειάζεται

Τις τελευταίες ημέρες τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων προεξοφλούν δύο πράγματα: α) ότι η κυβέρνηση έχει ήδη κάνει την κωλοτούμπα αλλά δεν της φαίνεται και β) ότι ο Βαρουφάκης μπορεί να βγάλει γκόμενα ό,τι ώρα γουστάρει.
 

Την ώρα που η ελληνική αντιπροσωπεία βρισκόταν κλεισμένη στα ενδότερα του κτηρίου της Κομισιόν στις Βρυξέλλες άρχισαν οι πρώτες «διαρροές» ότι ο Δραγασάκης έχει ήδη υπογράψει κάποιο κοινό ανακοινωθέν, για το οποίο έδωσε τη συγκατάβασή του ο Γιάνης Βαρουφάκης και το οποίο τελικά μπλόκαρε ο Αλέξης Τσίπρας μέσω τηλεφώνου. Όλα αυτά αποδείχτηκαν αποκυήματα της φαντασίας των δημοσιογράφων. Όχι όμως οποιωνδήποτε δημοσιογράφων αλλά των «έγκριτων» και «καλά πληροφορημένων» που έχουν στις τάξεις τους οι τηλεοπτικοί σταθμοί και τα ιντερνετικά τους ομοιώματα. Η καταπόντιση της αξιοπιστίας τους δεν φαίνεται να γίνεται μάθημα σε κανέναν, ακόμα και όταν στην αιχμή της επικαιρότητας αντί να προσφέρουν σοβαρό περιεχόμενο αναλώνουν τον χρόνο (που τους έχει παράσχει δωρεάν το δημόσιο) βάζοντας ατάλαντους δημοσιογράφους να ντουμπλάρουν ερωτικές εξομολογήσεις ανάλαφρων κοριτσιών στον Γιάνη Βαρουφάκη
Μα -θα μου πείτε- ακόμα αυτούς παρακολουθεί η κοινωνία. Αυτοί ορίζουν τη δημοσιογραφική ατζέντα. Είναι όμως στα αλήθεια έτσι;

Κοίταζα την προηγούμενη εβδομάδα τα στατιστικά της AGB και παρατήρησα ότι τα ποσοστά ανάγονται σε εκατομμύρια τηλεθεατών. Έκανα λοιπόν μια αναζήτηση σε παλαιότερα στοιχεία και ανακάλυψα ότι το 1% της σημερινής τηλεθέασης αντιστοιχεί στο ίδιο ακριβώς 1% πριν από μια δεκαετία. Κάτι δεν πάει καλά με τις αναγωγές τους. Δεν χρειάζεται να κάνεις κάποια επιστημονική έρευνα για όλα αυτά. Βιωματικά γνωρίζει ο καθένας μας ότι πολλοί συνάνθρωποί μας έχουν εγκαταλείψει την τηλεόραση. Προσωπικά γνωρίζω πολλούς φίλους μου που δεν έχουν καν μια από δαύτες στο σπίτι τους.

Κι αν επιμείνετε (κάτι λογικό) στο ότι παρά τα στοιχεία είναι εμφανές ότι όλη η επικαιρότητα και η πολιτική τρέχει πίσω από την ατζέντα που ορίζουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί η αλήθεια είναι ότι αυτό συμβαίνει εξαιτίας των πολιτών και κυρίως των πολιτικών.

Φταίει ο Αλέξης Τσίπρας που όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησε τις επισκέψεις στα ΜΜΕ επέλεξε να συναντήσει τον Μπόμπολα και τον Ψυχάρη, φταίει ο Πάνος Καμμένος και ο Παύλος Χαϊκάλης που όταν αποκάλυψαν τα καμώματα του κύριου Αποστολόπουλου έβγαιναν τρεις φορές στην ημέρα στο εχθρικό MEGA που τους λοιδορούσε και έδιναν συνεντεύξεις στο ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ που τους αποκαλούσε «ψεκασμένους». Φταίει η Ραχήλ Μακρή που ενώ είχε συμφωνήσει να έρθει στην τηλεοπτική κάλυψη του Eurogroup στο TPP, μόλις κατάλαβε ότι ήταν WEB TV ανακάλυψε ότι τα χιόνια (τη Δευτέρα το βράδυ!) την είχαν αποκλείσει στο σπίτι της. Φταίει ο Γαβριήλ Σακελλαρίδης που βγήκε σήμερα σε 11 τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές για να δώσει εξηγήσεις στους δημοσιογράφους (τους ίδιους που διέρρεαν ότι ο Δραγασάκης υπέγραψε το ανακοινωθέν) αλλά δεν ήταν διαθέσιμος σε τουλάχιστον τρία διαδικτυακά μέσα τα οποία τον προσέγγισαν για δηλώσεις.

Όσο για τους πολίτες, αυτοί φταίνε γιατί δεν καταλαβαίνουν τη δύναμη τους. Γιατί συνεχίζουν να προσδίδουν αξιοπιστία στα ξεφτισμένα κανάλια και στις ιστοσελίδες που υποδύονται τα «νέα μέσα» ενώ τα κατέχουν οι ίδιοι, αναξιόπιστοι, διεφθαρμένοι δημοσιογράφοι. Αυτοί που έκαναν παιχνίδι με την παλιά εξουσία και βρίσκουν πρόσφορο έδαφος στη βλακεία της νέας εξουσίας προκειμένου να στήσουν νέους δεσμούς.

Αναρωτιέμαι για ποιο λόγο είναι τόσο μεγάλη η επιτυχία της εφημερίδας ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ που προσφέροντας τρία DVD πρώτης κυκλοφορίας, 2 μουσικά CD και 10 ευρώ για ψώνια στο super market πουλάνε τελικά 130.000 φύλλα, όταν το ThePressProject δέχεται κάθε μέρα περισσότερους από τους διπλούς επισκέπτες. Γιατί υπάρχουν ακόμα εφημερίδες που τις διαβάζουν καθημερινά όσοι επισκέπτονται την ιστοσελίδα μας μεταξύ 8 και 9 το πρωί. Γιατί η Διεθνής Σύμπραξη Ερευνητών Δημοσιογράφων επιμένει να συνεργάζεται με την εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ παρόλο που οι έρευνές της θάβονται συστηματικά.

Η ιστορία της δημοσιογραφίας συνεχίζει ακόμα και τώρα να γράφεται. Πριν από δύο χρόνια μας επισκέπτονταν 10.000 μοναδικοί επισκέπτες (στη γλώσσα του διαδικτύου) και ήμασταν ήδη χαρούμενοι. Τώρα υπάρχουν μέρες που ξεπερνάμε τους 300.000, χωρίς διαφήμιση, χωρίς αγορασμένη επισκεψιμότητα (αυτά θα σας τα πω μια άλλη φορά), χωρίς κανένα ίχνος μαγειρέματος.

Κι όχι, αν από την ανάγνωση του κειμένου αυτού θεωρείτε ότι νιώθω κάποια πικρία που η κυρία Μακρή νομίζει ότι το WEB TV είναι κάτι περιθωριακό (περισσότεροι από 24.000 έχουν δει μέχρι στιγμής το live (η τμήματά του) για την κάλυψη του Eurogroup, οι 13.000 από αυτούς ήταν συνδεμένοι ζωντανά) κάνετε λάθος. Αυτά με κάνουν και χαμογελάω. Σκέφτομαι ότι κάποια ημέρα όλοι θα καταλάβουν ποια είναι η δύναμη των νέων μέσων, όπως το κατάλαβε ο πρώτος σε σταυρούς, Γιάνης Βαρουφάκης, που μας έδωσε τηλεοπτική συνέντευξη όταν το studio δεν είχε ολοκληρωθεί καλά-καλά.

Άλλωστε μια έρευνα του πανεπιστημίου LSE του Λονδίνου που θα παρουσιαστεί σε λίγες ημέρες από το Channel 4 του BBC και η οποία αναλύει την κατάσταση των ελληνικών ΜΜΕ αναφέρεται στο TPP ως ένα από τα πλέον αξιόπιστα ΜΜΕ που παράγουν ερευνητική δημοσιογραφία και δεν έχουν σχέσεις με ολιγάρχες και συμφέροντα. Επιπλέον η ΜΚΟ SOMO που διεξάγει εκτενέστατη έρευνα για την φοροδιαφυγή της ELDORADO GOLD στις Σκουριές επέλεξε το ThePressProject ως επίσημο media partner στην Ελλάδα για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της, ενώ θυμίζω ότι το TPP ήταν ο επίσημος συνεργάτης και του WIKILEAKS για την Ελλάδα στην αποκάλυψη του «Φακέλου της Συρίας».

Αν έχω λοιπόν μια πικρία είναι επειδή φτάσαμε στα μέσα του μήνα και πάλι οι εργαζόμενοι στο ThePressProject δεν έχουν πληρωθεί στην ώρα τους. Προσπαθώ να βρω τον τρόπο να πείσω αυτούς τους 13.000 που είδαν την τηλεοπτική μας κάλυψη (ή το 4% των καθημερινών επισκεπτών) ότι αν μας χρηματοδοτούσαν κάθε μήνα με λιγότερα ευρώ από όσα χαλάνε για να αγοράσουν μια κυριακάτικη εφημερίδα το TPP όχι μόνο θα ήταν βιώσιμο αλλά θα αποκτούσε τους πόρους για να παράγει διπλάσια έρευνα.

Φαίνεται όμως ότι δυστυχώς έχουμε πέσει στους αναγνώστες που δεν αγοράζουν εφημερίδες και που δεν έχουν ακόμα πειστεί ότι αν δεν συμμετέχουν αυτοί πληρώνοντας για την ενημέρωση που απολαμβάνουν, πάντα θα βρίσκονται πρόθυμοι να πληρώσουν για λογαριασμό τους.

Που θα μου πάει όμως, θα σας πείσω (ή θα αφήσουμε κάποιους άλλους να προσπαθήσουν πιο αποτελεσματικά από εμάς).

Υ.Γ. Το ThePressProject συνεχίζει να μην δέχεται διαφημίσεις από το κράτος (παρόλο που άλλαξε ο διαχειριστής του) και από τις τράπεζες (που δεν σκοπεύουν να αλλάξουν διαχειριστή στον αιώνα τον άπαντα). Η μόνη μας ελπίδα για ένα βιώσιμο, μεγάλο και αξιόπιστο ΜΜΕ είστε εσείς.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου